Karel Jan Alsem 13 oktober 2016 No Comment
Klantgerichtheid en merkgerichtheid. Dat zijn de kernwoorden van de tweede druk van het boek ‘Zorg met liefde en lef’, dat ingaat op de marketing van zorgorganisaties. Deze week overhandigden auteurs Karel Jan Alsem en Robbert Klein Koerkamp het eerste exemplaar van het boek aan Frans Bierens, Manager Strategische Marketing en Communicatie bij Isala. Bierens was ruim 10 jaar geleden de eerste marketingmanager in een Nederlands ziekenhuis.
Het boek gaat in op welke wijze zorgorganisaties gestructureerd kunnen werken aan hun marktgerichtheid. De tweede druk van het boek, waarvan de eerste druk in 2012 verscheen, is sterk vernieuwd en herzien. Het boek is bijna verdubbeld qua aantal pagina’s, bevat meer praktische toepasbare marketingmodellen, neemt de nieuwste ontwikkelingen in de zorg mee en is – nog meer dan de eerste druk – volop voorzien van praktijkvoorbeelden. Uniek zijn de uitgebreide bijdragen van tientallen marketingmanagers van zorgorganisaties uit het hele land.
“Alsem en Klein Koerkamp geven in hun boek blijk van betrokkenheid en bevlogenheid, leggen uit en lichten toe, maar blijven tegelijk hands-on en enorm praktijkgericht. Een standaardwerk voor moderne zorgmarketeers.”
Martin Huisman, Directeur Nederlands Instituut voor Marketing NIMA
‘Zorg met liefde en lef’ is te koop via deze site en de bekende verkoopkanalen.