Vernieuwde Mastercourse Branding in de zorg in april van start
Op grond van suggesties uit de zorg hebben we de onze Mastercourse verscherpt richting Branding in de zorg. Dat was altijd al een belangrijk onderdeel maar we gaan nu nog dieper en gerichter in op het zoeken en benoemen van de beste positionering voor uw zorgorganisatie. Doelgroepen als clienten, werknemers en externe partners vormen de […]
Versterk je merk door een verhaal!
Verhalen boeien een stuk meer dan feiten en cijfertjes over je bedrijf. Ga daarom op zoek naar je eigen authentieke bedrijfsverhaal, bedenk er helden bij en vertel het rond. Zo bouw je een sterk merk. Stel je hebt nieuwe wandelschoenen nodig. Je ziet een advertentie van een aanbieder met een foto van goede wandelschoenen met […]
Ga op zoek naar het gevoel dat je wilt uitstralen
Hoe presenteer je jezelf en je organisatie op een goede manier? Dat houdt meer in dan even handig een website in elkaar zetten en ergens een advertentie plaatsen, mocht ik kort geleden als NoordZaken-expert betogen. Onlangs mocht ik namens de Werkplaats Online Ondernemen een webinar houden over positionering en profilering. Het is zinvol daarover na […]
Deelnemers geslaagd voor Mastercourse
De vier deelnemers aan de Mastercourse Zorgmarketing hadden volgens de docenten zeer goede en uitvoerbare marketingplannen opgesteld. Met genoegen kregen zij dus alle het certificaat uitgereikt op de slotdag, in de Sparrenhorst in Nunspeet. Op de foto vlnr Kees Verheijke, Caroline van den Berge, Lotte Stienstra, Marijke Bax, Annemiek Haan, Karel Jan Alsem. Interesse om […]
Deelnemers goed op weg
De deelnemers aan de Mastercourse Zorgmarketing zijn halverwege uitstekend op weg. Bij de presentaties van de analyses en eerste aanscherpingen van de marketingstrategie kwamen veel mooie inzichten naar boven. Op de foto boven vlnr Caroline van den Berge (St Jacob), kerndocent Kees Verheijke, Marijke Bax (Maxima Medisch Centrum), klein boven kerndocent Karel Jan Alsem, onder: […]
13e editie Mastercourse Zorgmarketing
Nu er langzaam perspectief komt in de barre tijden, is het tijd om weer aan de eigen strategie en profilering naar stakeholders te werken. Komend voorjaar (9 februari 2021) starten we met een nieuwe editie van de Mastercourse Zorgmarketing. Deelnemers zijn zonder uitzondering zeer tevreden met wat het concreet oplevert. Wilt u ook meedoen, reserveer […]
Boek en site vernieuwd
Op 8 juni verscheen de nieuwste druk van mijn Strategische Marketingplanning, met een nieuwe integrale behandeling van digitale marketing. Het LinkedIn berichtje hierover is door meer dan 15.000 mensen gelezen. En het was hoog tijd voor een vernieuwing van de website, zeker nu AlsemStrategie dit jaar 15 jaar bestaat!
Blog ‘Bereid je voor op de post-corona economie, bedenk een exit-strategie’
De coronacrisis doet veel ondernemers veel pijn. Maar er komt een moment dat de lijn weer omhoog gaat. Bedenk daarom nu alvast een eigen exit-strategie, adviseert marketingdeskundige en NoordZaken-expert Karel Jan Alsem. Door Karel Jan Alsem De crisis treft vrijwel alle ondernemers. Meestal in negatieve, soms in positieve zin. En hoe lang we met beperkingen […]
Deelnemers Mastercourse zeer tevreden
De drie deelnemers aan de 12e editie van de Mastercourse Zorgmarketing presenteerden op de slotdag in december hun strategisch marketingplan en kregen de laatste feedback. Zonder uitzondering waren ze zeer tevreden over wat ze aan de Mastercourse hadden gehad. Casandra van Laerhoven (SEIN): ‘Heel positief, goed georganiseerd en fijne locatie. Inspirerend en de theorie is […]
ZorgfocuZ inspireert bij Mastercourse
Op de tweede dag van de Mastercourse Zorgmarketing liet Robbert Klein Koerkamp fraai zien welke vormen van onderzoek nuttig zijn bij het ontwikkelen van een marketingstrategie voor een zorgorganisatie. Ook kregen de deelnemers inzicht in effectieve methoden waarmee ZorgfocuZ moeilijk bereikbare doelgroepen weet te betrekken in onderzoek.